top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTalia Berger spivak

אני מבקשת מכם לחשוב רגע על צבע אדום

מה עולה לכן בראש? אולי רגשות כמו כעס, תשוקה, אנרגיה או אולי דימויים של לחיים סמוקות, גוון של שפתון דובדבן, תמרור עצור, דם או לב


גם אם אלו לא היו המחשבות והתחושות המדויקות שהאדום עורר בכם, סביר להניח שקישרתם את הצבע עם רגשות, רעיונות וחפצים מסוימים אחרים.

זוהי חוויה אנושית אוניברסלית,

צבע הוא כלי רב עוצמה שמשמש אותנו המעצבים הגרפיים. ההבנה, שבחירת צבע לעיצוב שלנו היא מעבר לטעם אישי והעדפות אישיות, יכולה לעזור לכם כבעלי מותג לא רק לשפר את חווית המשתמש במוצר שלכם - אלא אפילו להשפיע עליהם פסיכולוגית.


כל מעצב בלימודיו נתקל בגלגל הצבעים, דרכו למד איך להשתמש בצבע, איך צבעים משפיעים עלינו, ומה הפסיכולוגיה מאחורי הצבעים. גלגל הצבעים, הומצא בסוף המאה ה-17 על ידי סר אייזק


ניוטון, שמיפה את ספקטרום הצבעים למעגל.

גלגל הצבעים הוא ייצוג חזותי של צבעים, בהם צבעי יסוד, צבעים משניים (או מנוגדים) וצבעים שלישוניים עם גוונים שמסודרים לפי אורכי גל, ובעלי יחסי גומלין לפי מיקומם הגאומטרי בגלגל.



גלגל הצבעים יכול לעזור למעצבים למצוא שילובי צבעים הרמוניים המבוססים על מיקומם בגלגל הצבעים.


שלושת צבעי היסוד הם אדום, צהוב וכחול. מערבוב שלהם ניתן ליצור את שלושת הצבעים המשניים - כתום, ירוק וסגול (אדום וצהוב יוצרים כתום, צהוב וכחול יוצר ירוק, אדום וכחול יוצר סגול)


לאחר מכן, ערבוב של צבעים משניים עם צבעי יסוד יוצר צבעים שלישוניים, וכך הלאה והלאה


תורת הצבע כוללת גם בהירות של צבע. אפשר לשנות את הגוון של צבע על ידי הוספת לבן כדי לקבל צבעי פסטל בהירים יותר, ושחור כדי לקבל גוון כהה או עמום יותר.


אתן יודעות שהפכים מושכים זה את זה, נכון? ככה גם בצבעים. שימוש בשני צבעים הנמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים יוצר צבעים בעלי קונטרסט גבוה ומושך את העין וזו הסיבה שקבוצות ספורט למשל משתמשות לעתים קרובות בצבעים המשניים עבור המותג שלהן.


ניתן לחלק את הצבעים בגלגל הצבעים גם לצבעים חמים וקרים. אנשים מקשרים צבעים קרים יותר כמו כחול עם שלווה ורוגע וצבעים חמים כמו אדום כאנרגטיים יותר וקשורים לתשוקה.


לצבע יש השפעה על המוצרים עצמם. מחקרים שנעשו מצאו שצבע הוא גורם חשוב באופן שבו הצרכנים תופסים מותגים. יש לכן מוצר שאתן רוצות לשווק ומתלבטות באיזה צבעים להשתמש? אתן רוצות לעצב לעצמכן לוגו ולא יודעות באיזה צבעים לבחור? תנו הצצה בגלגל הצבעים, חישבו על קהל היעד שלכן ונסו לראות אילו מחשבות או תחושות הצבעים השונים על הגלגל מייצרים וביחרו את אלה שמתאימים להם ולהשקפת העולם שלכם לגבי המותג שלכן ואל תשכחו שצבע יכול להתפרש בצורה שונה בתרבויות השונות אז תהיה בטוח שאתה מכיר את קהל היעד שלך.


bottom of page