top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTalia Berger spivak

לוגו? למה לי?

למרות שלוגו היא ״החותמת״ הגרפית של המותג שלך, אותו סימן שפותח או סוגר כל ״מפגש״ של הלקוחות שלך עם המותג שלך, יש עדיין בעלי עסקים שקול חלש בראש לוחש להם "אולי אני לא צריכ.ה לוגו בכלל״...

באחד הפוסטים האחרונים שלי כאן בבלוג שלי הסברתי למה עיצוב לוגו עולה כל כך יקר, ואם זה המצב, טבעי שבעלי עסקים ישאלו את עצמם אם הם בכלל צריכים אחד.


יש לך לוגו? את.ה אוהב.ת אותו?

את.ה משתמש.ת בו?


אם התשובות לשאלות אלה הן ״לא״ וקול קטן בראש גורם לכם לערער בחשיבות הלוגו אני רוצה לגרום לכם לא להקשיב לקול הזה; הקול הזה מטעה.

לוגו הוא חלק בלתי נפרד מהפיכת המותג שלך למצליח – בדיוק כמו המוצרים האיכותיים שלך או השירותים המעולים שאתם נותנים

.


אז למה לוגו חשוב?

מכיוון שהוא - מושך תשומת לב, - יוצר רושם ראשוני חזק, - הוא הבסיס לזהות המותג שלך, - אם הוא טוב הוא בלתי נשכח, - הוא מטפח נאמנות למותג שלך ומבדל אותך מתחרות, ועל עניין התחרות אני רוצה להתעכב:


לא משנה באיזה תחום העסק שלכם, יש לכם מתחרים. ואם אתם רוצים להצליח, אתם צריכים לבדל את עצמכם.


תעיזו להיות שונים עם הלוגו שלכם, כי לוגו לעסק שלכם אומר לצרכנים למה אתם ייחודיים. לצורך הדוגמא, נניח שיש לכם בית קפה. וגם אם אתם לא גרים בעיר גדולה, כנראה שיש במקום בו אתם גרים כמה עשרות, אבל שלכם הוא היחיד ש....

מה שיבוא אחרי שלוש הנקודות האלה הוא מה שיהפוך את הלוגו שלכם, להיות מתאים רק לכם ולא לכל יתר בתי הקפה האחרים בעיר שלכם כי זה מה שמבדל אתכם מהאחרים, זה הערך הייחודי שיש לבית הקפה שלכם ואין לאחרים.

אז אחרי שלוש הנקודות יכול להיות לדוגמא, שבית הקפה שלכם הוא היחיד באזור שמחויב לקיימות ולשמירה על הסביבה, והלוגו הירוק והאדמתי שלכם אומר זה מייד בעוד לשאר בתי הקפה יש את הדימויים החזותיים הבאנליים והמתבקשים של פולי קפה וספל...


לוגו מעוצב לעסק, יכול לתקשר את המאפיינים שלו דרך החזון שלו וכל זה דרך הסמל הנכון ו/או הפונט הנכון.


אל תשכחו שהלוגו שלכם הוא הדבר הראשון שהקהל שלכם מחפש כשהוא נפגש במותג שלכם. הוא צריך להיות במרכז כל החומרים השיווקיים שלכם.


אם אין לכם לוגו (ואחד שבולט), אז אתם מחמיצים הזדמנויות לגרום לעסק שלכם ״להידבק״ במוחו של הקהל שלכם.

במילים אחרות, הלוגו שלכם הוא האמצעי להעביר את הערכים שלכם וגם להראות לצרכנים למה אתם לא כמו המתחרים שלכם - אתם טובים יותר.


הדרך לבדל את עצמכם כעסק היא להציע ערך אמיתי ללקוחות שלכם. את צריכים

א) לפתור בעיה של הלקוח שהמתחרים שלכם לא פתרו, או

ב) לפתור בעיה שהם כבר פתרו, אבל בצורה טובה יותר / קלה יותר / מהירה יותר / משתלמת יותר.


גם אם יש לכם את הרעיון המבריק להתגבר על התחרות על ידי בידול הערך שאתם נותנים, אתם עדיין צריכים למשוך את תשומת לב הקהל שלכם באמצעות הלוגו.


תחשבו שנייה בתור צרכנים, אם אתם רוצים או צריכים שירות או מוצר אתם רוצים את הכי טוב שיש נכון?

אנשים רוצים שאנשי מקצוע יפתרו להם את הבעיה. הם רוצים לדעת שהעסק איתו הם עושים עסקים יודע מה הוא עושה והולך לעשות עבודה מדהימה. ולוגו מדויק שעוצב על ידי מעצב עושה בדיוק את זה.


לסיכום, הלוגו שלך הוא הפנים של המותג שלך ולעתים קרובות הדבר הראשון שאנשים רואים כשהם מחליטים אם את עסק שהם רוצים לעשות איתו עסקים, ובעיניהם, לוגו חובבני = חברה חובבנית. לוגו מדהים = חברה מדהימה.


כשזה מגיע להחלטה עם איזה עסק הם רוצים לעבוד, מעל הכל, הלקוחות שלך רוצים לעבוד עם עסק שהם יכולים לסמוך עליו ואם אתם רוצים לבסס את עצמכם כמקצוענים - ולהראות ללקוחות שלכם שאתם עסק שהם יכולים לסמוך עליו - אתם צריכה לוגו נהדר.


אני כאן לכל שאלה על הלוגויים שלכם.

bottom of page