top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTalia Berger spivak

״למה עיצוב לוגו כל כך יקר״?

אני רוצה לשים על השולחן שאלה שעולה הרבה פעמים בשיחות ביני לבין הלקוחות שלי שמבקשים עיצוב לוגו ושואלים אותי: ״מדוע עיצוב לוגו כל כך יקר?״ נכון, לא תמיד נוח לנו לדבר על כסף אבל על ערך לא רק נוח אלא חשוב שנדבר.



מחירי עיצוב לוגו נעים היום בין כמה עשרות בודדות לכמה אלפי שקלים. האם אי פעם תהיתן מדוע יש טווח מחירים כל כך גדול כשזה מגיע לעיצוב לוגו?

בעידן שבו אנחנו חיים בו כל אחד יכול לעצב לעצמו לוגו באמצעות כלים מקוונים זה טבעי שאנשים ישאלו מדוע לשלם הרבה עבור לוגו כשאני יכולה לעצב לעצמי את הלוגו או לקבל לוגו לעסק שלי בחמש דקות ובכמה עשרות שקלים בלבד מאתרים ייעודים. אבל, האם ייצא לכן להתבונן בקפידה ובקפדנות על ההבדל בין שני סוגי העיצובים? (לוגו מאתר ייעודי ללוגו ממעצב מקצועי).


אתחיל מדוגמא אמיתית משיחה שקיימתי עם לקוחה פוטנציאלית שביקשה הצעת מחיר ללוגו. תחום העיסוק שלה הוא ליווי עסקי של נשים תוך שילוב סטיילינג בתהליך הליווי. (מספיק להסתכל עליה ולהבין שמדובר באשה שמבינה בעסקים ובעלת חוש סטייל מפותח מאד).

״יש לי לוגו, שעיצבו לי באתר X (אחד האתרים לייצור לוגויים)״ היא אמרה לי. ״אני לא ממש אוהבת אותו אבל באיזשהוא שלב רציתי כבר לסיים עם זה אז אני משתמשת בו כי אין לי משהו אחר כרגע״. היא הראתה לי את הלוגו. תגידו לי אתם, מה הקשר בין מלווה עסקית שמשלבת סטיילינג בעבודת הלווי שלה, לויז׳ואל של פסגות הרים בקווים חדים שנבחרו לעיצוב הלוגו שלה?. גם אם ננסה לתת קצת קרדיט למי שעשה את הלוגו, ונניח שרצה להעביר את העובדה שהיא מלווה נשים בתהליך שלהן אל הפסגה העסקית שלהן, יש דרכים אלגנטיות יותר, נשיות יותר, מתוחכמות וסטייליסטיות יותר להעביר את המסר הזה.


ההבדל בין שני סוגי העיצוב די פשוט: עיצוב לוגו, כמו כל יצירה הוא תוצר של יצירתיות ושל תהליך, והסכום שאתן משלמות עבור עיצוב הלוגו הוא לא רק עבור התוצאה הסופית, אלא למעשה, עבור תהליך היצירה שלו ועבור הערך המוסף שיש בו.


אז ממה מורכב תהליך עיצוב הלוגו?

1. יְצִירָתִיוּת

עיצוב לוגו ייחודי שמבדיל אותך מהתחרות שלך, נוצר עם הרבה יצירתיות ששוכללה ושוכללה באמצעות תהליך מתמיד של שיפור. התהליך היצרתי הזה נעדר מהעיצוב הגנרי באתרי האינסנט שלוקח מכנה משותף רחב לתחום העיסוק ומוסיף לו את שם המותג שלך. לוגו מעוצב ייחודי לך על ידי מעצב, מתפתח ליצירה ייחודית, שמתאימה רק לך ולא למתחרים שלך ומאפשר למותג שלך להתבלט בתעשייה.

תהליך היצירתיות הזה הוא תהליך לא קצר ומאומץ של שרבוט, שרטוט, עיצוב סקיצות שונות ותכנון קפדני של כל האלמנטים שמרכיבים אותו. הוא לוכד בתוכו סיפור ומציג אותו בפשטות אבל לא בפשטנות שמאפשרת למותג שלך להשיג יתרון תחרותי בשוק.


2. מחקר

אפילו לפני שמיצי היצירתיות מתחילים לעשות את שלהם בתהליך העיצוב, עבודה על לוגו דורשת מהמעצב עבודת מחקר מקיפה ולמידה של תחום העיסוק של מבקש הלוגו.

תהליך העבודה על לוגו מתחיל במחקר, שכן אי אפשר להתחיל ליצור לפני שמבינים את המותג, את מתחריו ואת קהל הצרכנים שלו. מחקר דורש זמן והתבוננות שקדנית כדי להבטיח שעיצוב הלוגו הסופי לא רק יהיה מרשים חזותית אלא יהדהד את האידיאולוגיה הספציפית של המותג ויתאים לקהל הצרכנים שלו.


3. אלמנטים וצבעים מדויקים

עיצוב לוגו משובח הוא אומנות, ולא רק יצירתיות נכנסת לתהליך, אלא יותר חשוב מכך, ההתייחסות להשפעה שתהיה ללוגו במוחו של קהל היעד. איזו תגובה רגשית היא תיצור אצלו. וכדי להפעיל תגובה במוחם של הצופים, חייבים להתייחס לפסיכולוגיה של הצבעים, לאופי של הגופנים ולמשמעות של האלמנטים השונים בעיצוב.

לוגו, כמו שהבנתם, אינו רק כתם קטן בתחתית או בתחילת העמוד, הוא כלי מיתוג רב עוצמה, אם הוא מעוצב בקפדנות ובירידה לפרטים הוא יוצר אימפקט בלי יותר מדי מילים או אלמנטים.


אם אתם מחפשים לוגו שיהווה את החותם האולטימטיבי והייחודי לעסק שלכם ורק לעסק שלכם, עדיף לכם לבחור בתהליך שמושקעות בו יצירתיות, מומחיות, נסיון ומחקר. תהליך לא זול אבל הכרחי כדי ליצור לך לוגו מושלם לזהות המיתוגית שלך, כזה שתיהיה גאה להציג, שתרגיש אליו חיבור רגשי אמיתי. אם אתם מרגישים שהלוגו שלכם לא מדויק לכם, לא מייצג אתכם, אתם לא אוהבים אותו ואתם רוצים שאציץ בו ואחווה את דעתי –מוזמנים לדבר איתי.

bottom of page