top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTalia Berger spivak

כרטיס ביקור מודפס על נייר - יחסינו לאן?...

אחד מהפרויקטים הראשונים שנתנו לי ולעמיתים שלי הסטודנטים בלימודי עיצוב גרפי (לפני ה-מ-ו-ן שנים) היה כרטיס ביקור, ובצדק. כרטיס הביקור מייצג את המותג של העסק שלך.


לא רק שהוא מעביר מידע אישי חשוב ליצירת קשר כמו שם, מקצוע, כתובת מייל, אתר אינטרנט, כתובת ומספר טלפון, אלא שהרבה פעמים הוא גם החשיפה הראשונה לתדמית הכללית של המותג, ואין כמו הכרטיס הקטן הזה, כדי לאתגר סטודנטים לעיצוב בארגון וסידור של אלמנטים בצורה הרמונית, מושכת תשומת לב, אסתטית וגם פונקציונלית.


במהלך השלושים שנה האחרונות, כמעצבת גרפית, עיצבתי לדעתי מאות כרטיסי ביקור.

כרטיסי ביקור תמיד זוכים למקום של כבוד בחבילות מיתוג שמעצבים מציעים.

כרטיסי ביקור הם הדרך המהירה והקלה ביותר להעביר את פרטי הקשר שלך למישהו אחר או לקבל את הפרטים שלו.


עידן טכנולוגי או לא, אינטראקציות אנושיות הן הכל, והיכולת לפגוש ולהתחבר עם אנשים חדשים היא הדרך בה אנו יוצרים מערכות יחסים אישיות ומקצועיות. כרטיסי ביקור הם הדרך המהירה והקלה ביותר לשתף מידע.

אבל, האם בעידן הטכנולוגי בו אנחנו חיים, חייבת להישאל השאלה, האם יש עדיין מקום לכרטיס ביקור מודפס על נייר?

היום, לפחות בחוויה האישית שלי – לכרטיס הביקור שלי על נייר יש מקום בקבוצות הנטוורקינג העסקיות בו אני מסתובבת, אבל לא יותר מזה.


יותר ויותר בעלי עסקים עוברים להשתמש בכרטיסי ביקור דיגיטליים, וקשה להאשים אותם, כשקיימות אפליקציות חינמיות מאד נוחות לבנות לעצמך כרטיס ביקור שכולל את כל הפרטים שלך כולל תמונה וקישורים שבלחיצת כפתור פותחים את האתר שלך, או דף הנחיתה, או המייל או דף הפייסבוק שלך.


כמעצבת גרפית אני מוכרחה להודות שכשלקוח מבקש ממני עיצוב של כרטיס ביקור אני מעלה שאלות שלא נשאלו בעבר:

- האם בעבודה שלך יש שימוש לכרטיס ביקור מנייר?

- האם את/ה פוגש/ת מספיק אנשים שאפשר לתת להם את כרטיס הביקור מנייר?

ושאלות כלליות וקריטיות נוספת כצרכן/ית:

- מה את/ה עושה עם כרטיסי הביקור מנייר שאת/ה מקבל/ת?

- שומר/ת אותם ויודע /ת להגיע אליהם כשצריך?

- מקליד/ה את הפרטים שלו לנייד שלך או שהיות שלקחת אותו מתוך נימוס, הוא נזרק מיד אח״כ לאשפה?



יש יותר שאלות מתשובות ״נכונות״ במקרה הזה, אבל אם להתייחס לרוחות המנשבות, יש לי תחושה שימיו של כרטיס הביקור מנייר ספורים...


אותי זה מעציב, כי יש לי אהבה לנייר, וקשה לי לוותר עליו, אז מצאתי פתרון לכרטיס הביקור האישי שלי, ויצרתי אותו בגודל של כרטיס ביקור אבל הוא קונצרטינה שמהווה גם עלון בו אני מציגה חלק מהעבודות שלי.


אז, אם אתם מחפשים דרך יצירתית לשמור על כרטיס הביקור מנייר שלכם אבל לתת לו ערך מוסף ולהאריך את ההצדקה לקיומו – דברו איתי.

bottom of page