top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTalia Berger spivak

ההשראה ליצור

"מאד מרגש אותי כשאני מקבלת השראה. זה גורם לי לציפייה גדולה לראות מה אצליח ליצור הפעם״ - דולי פרטון

השראה היא תחושת של התלהבות שאנחנו מקבלים ממישהו או ממשהו, שמעניקה לנו רעיונות חדשים ויצירתיים. השראה, גורמת לנו לרצות לעשות או להשיג משהו תוך שאנחנו מרגישים ביטחון יוצא דופן ביכולות שלנו ובסיכויים שלנו להצליח.

ההשראה מעירה אותנו לאפשרויות חדשות ומניעה אותנו לפעולה, היא גם משנה את האופן בו אנחנו תופסים את היכולות שלנו – היא מאפשרת לנו להרגיש שאנחנו יכולים לעשות מה שאולי עד אותו רגע היה נראה כבלתי אפשרי.

השראה ויצירה או יצירתיות הולכים לעתים קרובות מאד יד ביד.

כמעצבת גרפית – חיפוש אחר מקורות השראה הוא חלק אינטגרלי מתהליך העבודה שלי. אני מחפשת אחר דימויים גרפיים, תמונות, איורים ואפילו סרטונים שקשורים לנושא העבודה העומדת לפני. כשאני מוצאת את מקורות ההשראה האלה אני יכולה ללכת לכיווני מחשבה שבכלל לא חשבתי עליהם, או לשים את הפוקוס בעבודה על משהו אחר שאולי נראה לי קודם שולי או לא חשוב. מקורות ההשראה מאפשרים לי לחשוב מחוץ לקופסא, להעז, להתנסות ולגלות לבד כיוונים נוספים וחדשים ״לתקוף״ את הבעיה העיצובית.

כשנתבקשתי לעצב פוסטר למחנה קיץ מוסיקלי – חיפשתי מקורות השראה חזותיים לקיץ ולמוסיקה.


בין שאר מקורות ההשראה מצאתי תמונה של אננס חצוי (כי מי לא רוצה לאכול אננס עסיסי וקר ביום קיץ חם?) ומיד יכולתי לראות בצורה הזו של החצי אננס, חזית של צ׳לו או כינור... והנה לכם דוגמא ליצירה חדשה מתוך השראה...

דבר אחד חשוב מאד לזכור והוא שיש גבול דק מאד בין לקבל השראה ממשהו, לבין פשוט להעתיק אותו כי אחרי הכל, רעיונות מקוריים לא באים מהאוויר. כל דבר חדש הוא בעצם דבר ישן עם מסגרת חדשה, רמיקס או שיפור או שדרוג שלו. ולכן, כשקיבלתם השראה ממשהו, קחו את המרכיבים של ההשראה, ערבבו אותם מחדש, שפרו אותם, שנו אותם לצרכייכם וודאו שיצרתם משהו חדש ומקורי וזכרו שהעתקה מתוך כוונה ברורה לגנוב מתחילה גם היא מניצוץ של השראה...

bottom of page