top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTalia Berger spivak

אמנות הפונטים בכתב יד: מתי לאמץ ומתי להימנע מהם?


כל בעל עסק שמעצב לעצמו את החומרים השיווקים שלו בטח נתקל פה ושם בקושי לבחור באיזה פונטים להשתמש. אני רואה לא מעט חומרים שיווקים שעושים בהם שימוש בפונטים שאינם מתאימים לתוכן ובעיקר למה שרצו שהעיצוב ישדר. בחירת פונטים משחקת תפקיד מרכזי בהעברת האישיות, הטון והמסר הכולל של המותג שלכם. פונטים בכתב יד, עם הקסם הייחודי והתחושה האישית שהם משרים, צברו פופולריות בשנים האחרונות בעיקר כשאפליקציות עיצוב כמו ״קנבה״ מציעות מבחר גדול. עם זאת, כמו כל אלמנט עיצובי, האפקטיביות שלהם תלויה בהקשר ובמטרה של העיצוב. ועל זה אני רוצה לתת לכם כמה טיפים  שיעזרו לכם להחליט מתי עדיף לאמץ פונטים בכתב יד ומתי מומלץ לוותר עליהם.



מתי להשתמש פונטים בכתב יד:

1. עיצובים אישיים ובלתי פורמליים:

פונטים בכתב יד הם בחירה נהדרת עבור מותגים שמחפשים לתת מגע אישי או לשדר אווירה ידידותית ונגישה. הם יכולים לגרום לעיצוב להרגיש חם ומזמין וליצור חיבור בין הקהל למותג שלך.

 

2. פרויקטים אמנותיים ויצירתיים:

אם פרויקט העיצוב שלך כולל אלמנטים אמנותיים ומבוסס על דברים שנראים כעבודת יד ולא סטריליים, פונטים בכתב יד יכולים להוסיף מימד קליל ואפילו שובב. הם גורמים תחושה של אותנטיות ואינדיבידואליות.

 

3. הזמנות לאירועים מיוחדים:

פונטים בכתב יד מושלמים להוספת אלגנטיות להזמנות, כרטיסי ברכה או כל עיצוב הקשור לאירועים מיוחדים. הם מעוררים תחושה של פנייה אישית לנמען.

 

4. כותרות וציטוטים:

השתמשו בפונטים בכתב יד עבור כותרות, ציטוטים או רכיבי קריאה לפעולה. האופי הייחודי שלהם מושך תשומת לב ויכול להדגיש מסרים מרכזיים, להחדיר תחושה של רגש ואופי לעיצוב שלכם.

 

מתי מומלץ להימנע משימוש בכתב יד:

1. בעיצובים רשמיים ומקצועיים:

בסביבות פורמליות וארגוניות, פונטים בכתב יד עלולים להיתפס כלא מקצועיים. בחרו בפונטים נקיים ומסורתיים יותר כדי לשמור על מראה מלוטש ואמין.

 

2.  בטקסט קטן:

פונטים בכתב יד יכולים להיות קשים לקריאה, מה שהופך אותם לפחות מתאימים לטקסט קטן או לפסקאות. אם קריאות היא קריטית, במיוחד בגוף הטקסט או באותיות הקטנות, מומלץ לבחור בפונט שאינו בכתב יד.

 

3. שיקולי נגישות:

אנשים מסוימים עשויים למצוא פונטים בכתב יד מאתגרים לקריאה, אז השתמשו בהם בתבונה כדי להימנע מהפלייה של חלק כלשהו מהקהל שלך.

 

לסיכום, השימוש בפונטים בכתב יד בעיצוב גרפי יכול להיות כלי רב עוצמה כשהוא מיושם מתוך מחשבה. על ידי התחשבות באישיות המותג, בקהל היעד ובמטרות העיצוב הכוללות, אפשר להגיע לאיזון הנכון וליצור עיצובים מושכים ויזואלית יעילים עבור הקהל שלך. תרצו עזרה בבחירת הפונט שהכי מתאים למותג שלכם? דברו איתי

bottom of page