top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTalia Berger spivak

איזה יופי כמה זה פשוט

“Simplicity is the ultimate sophistication.” - Leonardo Da Vinci

"פשטות היא התחכום האולטימטיבי." אמר ליאונרדו דה וינצ׳י

לפעמים עיצוב שנראה פשוט, טומן מאחורי הקלעים שלו אתגר משמעותי ביותר עבור המעצב. זה דורש עבודה, חוכמה וניסיון.

אבל מה זה בעצם אומר? כמה מכם, מהרגע שפתחתם עיניים בבוקר ועד שנכנסתם לאוטו ונסעתם לעבודה שמו לב כמה מידע קלטתם? מהסמארטפונים, מהווייז, מהרדיו, משלטי החוצות, מהכביש....

אנחנו יכולים בקלות להרגיש מוצפים בגירויים, אבל איכשהו כאילו התרגלנו לזה... תחשבו כמה מידע אנחנו צורכים ומעבדים ללא הפסקה, מהרגע שאנחנו מתעוררים ועד שאנחנו הולכים לישון.


עם עומס רב כל כך של מידע בחיי היום יום שלנו, כדי שהמסר השיווקי שלנו יקלט בעיניים, אנחנו צריכים עיצובים פשוטים שקל להבין. מה הופך עיצוב לפשוט?

עיצוב פשוט מכונה גם עיצוב מינימלי.

אם נסתכל על ההגדרה של "פשוט" במילון נקבל את ההגדרה ״לא מסובך, לא מורכב״ ועיצוב פשוט הוא בעצם עיצוב שאינו עמוס פרטים או מסובך אלא נקי ותמציתי. העיצוב מעביר את המסר בצורה חד משמעית בלי קישוטים מיותרים, ועושה שימוש במספר מינימלי של אלמנטים, או בפתרון הפשוט ביותר.

עיצוב פשוט הוא צנוע. הוא מעביר את המסר שלו ביעילות.


עיצוב פשוט הוא ההפך מעיצוב פומפוזי, או עמוס, אבל הוא יכול להיות מתוחכם גם בלי הנדסת יתר, בלי תופים ומחולות...

לכן, כשהעיצובים מעבירים את המסר היחיד שלהם בהצלחה, הם בדרך כלל לא מאפשרים יותר מפרשנות אחת.

למרות ה״רעש״ הויזואלי שאופף את המציאות היומיומית שלנו, הרי שהפשטות נמצאת סביבנו. בפנים של אלו שחולפים על פנינו ברחוב, בצמחים שאנו משקים בגינה או המרפסת שלנו, ובשמים הכחולים מעלינו.

עיצוב פשוט עושה הרבה יותר מסתם לגרות את החושים. הוא מאפשר לנו לקלוט ולעכל במהירות מידע רב בזמן קצר, והחוכמה היא היכולת להעביר נושאים מורכבים בפשטות. איך מייצרים עיצוב פשוט? בעיצוב פשוט, מינימלי, צריך להשתמש רק באלמנטים החיוניים להעברת המסר. עבור כל אלמנט בעיצוב צריך לשאול כמה שאלות מפתח:


האם האלמנט הזה נחוץ?

האם הוא משרת את המטרה של העברת מסר אחד ברור?

האם אני יכולה לפרק את האלמנט הזה לאלמנטים פשוטים יותר?

מה המשמעות התרבותית של האלמנט הזה בעיני הצופים? האם המסר עובר גם בלי האלמנט הזה?


לפי התשובות ניתן להחליט מה עובד ומה לא, כדי שהצופים יבינו במהירות את המסר. אם כל מה שהם צריכים לדעת כדי להבין את המסר נמצא שם מולם, בצורה הבסיסית ביותר בלי דברים מיותרים - העיצוב הוא פשוט. ולסיכום:

הגיוני לחשוב שקל ליצור עיצוב רק בגלל שהוא נראה פשוט.

ברוב הפעמים זה בדיוק הפוך.

מעצבים צריכים לתקשר מידע רב עם כמה שפחות אלמנטים. יש צורך במיקוד תכליתי ואסטרטגי כדי ליצור עיצובים מינימליסטיים. נדרשים מיומנות וכישרון כדי לעזור לאנשים להבין מושג במבט אחד, ולמרות מורכבות התהליך, התוצאה הפשוטה למראה עשויה להיות עוצמתיות.


עיצוב פשוט לא נבחן רק באסתטיקה. עיצוב פשוט יכול להוביל לחוויית משתמש טובה יותר, עם טעינה מהירה יותר של דפי אינטרנט או דפי נחיתה.


עיצוב פשוט פירושו יופי. אם אתם צריכים עזרה בעיצוב פשוט של החומרים השיווקים שלכם, דברו איתי, אשמח לעבוד איתכם

bottom of page