top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTalia Berger spivak

6 טעויות שבעלי עסקים עושים עם תמונות ממאגרי תמונות

תמונות ממאגרי תמונות הן מקור מצוין כדי ליצור רושם ראשוני, למשוך תשומת לב, ולהעביר מסר והן גם מקור זמין, נוח ונגיש לכל אחד. האתגר בשימוש בתמונות ממאגרי תמונות הוא שלפעמים זה פשוט נראה יותר מדי כמו תמונות ממאגר תמונות...ואם אתם רוצים שהניראות הדיגיטלית שלכם תיראה מהוקצעת, מקצועית וייחודית – התמונות שאתם צריכים לשים צריכות להיראות כאילו שילמתם לצלם מקצוען כדי לצלם אותן כך שיתאימו באופן מושלם למותג שלכם.



אבל יש לי חדשות טובות: אפשר להשיג ניראות דיגיטלית עם תמונות מאגר אם תדעו איך להימנע מהמלכודות הנפוצות ביותר שבעלי עסקים נוטים ליפול אליהם בעת חיפוש תמונות ממאגרי תמונות.


אז מאילו טעויות עליכם להמנע?

טעות מס' 1: שימוש בתמונות זהות לאלה של כולם

כשאתם משתמשים בתמונות ממאגר, אתם לא יכולים להימנע מהעובדה שתמונה אחת נהדרת יכולה לשמש אנשים רבים. מה שאתם יכולים לעשות זה פשוט להימנע מלהשתמש בתמונות הפופולריות ביותר שכולם אוהבים ושכבר השתמשו בהן במאות אתרים. אל תבחרו את התמונה הראשונה שעונה על הקריטריונים של החיפוש שלכם, המשיכו לחפש עמוק אל תוך תוצאות החיפוש ורוב הסיכויים שתמצאו תמונות שממש מתאימות למסר שלכם.


טעות מס' 2: התמונות שלכם אינן אישיות

אין שום סיבה שתשתמשו בתמונות מאגר שנראות מבוימות מדי ובאנליות. התמונה שתבחרו היא הזדמנות מצוינת לתקשר מידע חשוב על המותג שלכם.

תשאלו את עצמכם בזמן החיפוש למי אתם רוצים להגיע עם הפוסט שלכם? אילו ערכים אתם רוצה להעביר לאותם לקוחות או לקוחות עתידיים? במקום לבחור בתמונות בנאליות שלא אומרות שום דבר מיוחד, התאימו אותן אל הקהל שלכם ותבחרו בתמונות שיתנו תחושה אישית.



טעות מס' 3: התמונות שלכם הן ״מילוליות״ מדי

למצוא את תמונת המאגר המושלמת שתתאים למסר שלכם יכול להיות מאתגר. זה נכון במיוחד כשאתם מחפשים דימויים לנושאים מופשטים.

תארו לעצמכם שאתם מחפשים תמונה מושכת שמציגה "ייעוץ מס", או "אסטרטגיה שיווקית" או "אימון לחיים" - נשמע כמעט בלתי אפשרי, נכון? או מה לגבי מושגים מופשטים כמו "סיפוק" או "פתרון בעיות"?

חיפוש של תמונות לנושאים או מושגים כאלה עלולות להיות ״מילוליות״ מדי או משעממות או מוזרות ולכן הפתרון הוא לחשוב מחוץ לקופסה בחיפוש התמונות שלכם. אל תכוונו בהכרח לתמונה שמראה ממש את הנושא שלכם. חישבו על נושאים שקשורים למה שאתם מנסים לייצג, ונסו לחפש את מילות המפתח האלה עד שתמצאו תמונה ממש טובה

טעות מס' 4: התמונות שלכם אינן מתאימות לקהל היעד שלכם

כשאתם בוחרים תמונות מאגר עם אנשים, חשוב לקחת בחשבון את קהל היעד שלכם. האם אתם פונים לסטודנטים? לפנסיונרים? להורים? לבעלי עסקים קטנים? לנשים בלבד?...או אולי הקהל שלכם רחב יותר; למשל, אנשים שמתעניינים בעיצוב, או נשים עם פטיש לנעליים?... אלה האנשים שצריכים להופיע בתמונות המאגר שלכם.

נניח שקהל היעד העיקרי שלכם הוא אמהות בישראל. סביר להניח שתתקלו במספר לא מבוטל של תמונות מאגר של אמהות שנראות כמו דוגמניות עם ילדים שנראים בפוזה מושלמת מדי. ברור שהתמונות האלה לא מייצגות את האמהות שאתם פונים אליהן - ולעתים קרובות אתם מוצאים תמונות של אמהות ממוצא אתני או חזות אתנית שלא מייצגת את האמא ישראלית.

אם אתם רוצים להגיע לכמה שיותר אמהות ישראליות להתעניין במוצר או בשירות שלכם, אז אתם צריכים לחפש תמונות שמראות באופן אידיאלי את המגוון האמיתי של אמהות ישראליות : אמהות בגילאים שונים, גדלים וצבעי עור שונים, עם ילדים במגוון גילאים, גדלים וסוגים.


טעות מס' 5: התמונות שלכם ללא רישיון שימוש

הטעות האחרונה עליה אני רוצה לדבר היא טעות נפוצה מאד וחשוב מאד לשים לב אליה: שימוש בתמונות ללא הרישיון המתאים.

נתחיל מזה שתמונות שמצאתם בחיפוש בגוגל אינן ניתנות לשימוש אלא אם יש להן, רישיון (CC (Creative Commons,

שהוא הסימן הבטוח לכך שהתמונה שמצאתם זמינה לשימוש שלכם. (חפשו את כפתור ה ״כלים״ בדף גוגל בו נמצאות התמונות שמצאתם ובחרו בתפריט ״רישיון CC״)

אם אתם מחפשים תמונות במאגרי תמונות בתשלום אז ברגע ש״רכשתם״ את התמונה בעצם ניתן לכם הרשיון להשתמש בה אבל עדיין מומלץ לקרוא את הסכם הרישוי של המאגר שבו אתם משתמשים לפני שאתם מעלים אותן לאויר, בין אם באתר שלכם או בפוסטים שלכם.

מלבד רישיון CC, במאגרים השונים בתשלום או בחינם יש מגוון תנאי שימוש שונים. במקרים מסוימים, תמונות עשויות להיות חופשיות לשימוש לשימוש לא מסחרי, אך שימוש מסחרי אסור. פלטפורמות אחרות עשויות להציע תמונות בחינם אך דורשות נתינת קרדיט.

יהיו תנאי השימוש אשר יהיו, ודאו שהם מתאימים לכם ושאתם משתמשים בהם כראוי. טעות מס׳ 6: משתמשים בתמונות מאגר עם סימן מים סימן מים הוא הכיתוב או הצורות הלבנות שחוצות את התמונות והן ההוכחה המוחצת שלא רכשתם בכסף את התמונה ואתם משתמשים בה שלא כחוק. לא רק שסימן המים פשוט מפריע לתמונה, התמונה בברירת המחדשל שלה במצב הזה היא באיכות נמוכה אבל בעיקר - אתם עוברים על החוק.

אם תימנעו למעשות את שש הטעויות האלה, רוב הסיכויים שהתמונות שלכן ייעשו את העבודה.

bottom of page